Egy Ampera-s mindennapjai

By 2019-01-09 február 5th, 2020 Érdekességek

Az elektromos-autozas.hu egyik olvasója megosztotta velünk tapasztalatait mindennapjaival, természetesen a villanyautózással kapcsolatban. Egy Opel Ampera büszke tulajdonosáról van szó, aki igyekszik kihasználni vezetés során a hibrid autó okozta előnyöket:

Napi 20-25 km-t járok a műhelyemhez. Értelemszerűen így hétköznap csak árammal megyek. Kivéve mikor a hideg miatt beindítja a rendszer a benzinmotort, mivel az akkumulátort melegíteni kell az optimális kapacitás eléréséhez. Hetente csak háromszor szükséges töltenem. Rendszeresen otthon töltöm szerda, péntek és vasárnap esténként.

Nyilvános töltőt is használok, például az Ázsia Centernél vagy az IKEA-ban. De ez csak ritkábban fordul elő, mivel nem egységes a töltőhálózat (van amelyik kártyás, van amelyik applikációs), így ezzel nem foglalkozok, hiszen csak 1-2 órát parkolok egyszerre.

Ha vidéki vagy külföldi utam van, akkor használom a TART módot. De azt is csak akkor, amikor már az autópályára kiértem. Utána a rendszer lehetőséget ad arra, hogy a töltöttség aktuális állapotát szinten tartsa. Miután lejövök a pályáról, vissza szoktam kapcsolni elektromos üzemmódba, így ki tudom maxolni a hatótávot. Annak nem látom értelmét, hogy azért legyen hatótáv növelt hibrid autóm, hogy folyamatosan benzinnel használjam, és szinte maximális elektromos töltöttséggel érjek haza esténként. Az L fokozatot nem szeretem használni, mert már többször majdnem belementek az Ampera-ba emiatt. Az L fokozat ugyan nagy hatékonyságú energia-visszanyerést eredményez. De ha elengedem a gázpedált, akkor azonnal visszatermel, ezért olyan, mintha fékeznék, viszont ilyenkor a féklámpa nem villan fel, így a mögöttem jövő nem kap jelzést.

Összességében ha már hibrid autóm van, akkor használom elektromos állapotában is, hiszen így van értelme, és jóval költséghatékonyabb is. Ha már hatékonyság: A tavalyi év során a Magas-Tátrában és a horvát tengerparton is utaztam. Összesen 10 ezer km-t vezettem az elmúlt évben, a külföldi utakkal az átlagfogyasztás 3,4 l/100 km volt. Eddig összesen 115 ezer km-t tettem meg, a kezdetektől a fogyasztás mindössze 3,3 l/100 km.

De azért szeretem igazán, mert az Ampera 3 autó egyben. Ugyanis városi utazásra van egy nagyon erős elektromos autóm, autópályára egy gyengébb, de azért használható kis fogyasztású benzinesem, valamint ha városban sokat vezetek és elfogy az áram, akkor pedig egy hibridem. Természetesen a legjobban egy tisztán elektromos autónak örülnék, ami akár 1000 km-t is megtesz egyetlen töltéssel (ilyen hatótáv még egyelőre a jövő zenéje). Már csak azért is, mert 90%-kal kevesebb mechanikus alkatrész van benne, így a hibalehetőségek száma is jóval kisebb. Viszont ahhoz jobb lenne egy fejlettebb töltőhálózat, gyorstöltőkkel a benzinkutakon, ami meglepetésre már Észak-Afrikában jobban kiépített, de majd ide is elér. Az biztos, hogy fehér rendszámom már nem lesz többé.”

R. Attila

Kép forrása: www.pinterest.com

elektromos-autozas.hu

elektromos-autozas.hu

További elektromos autós hírekért, információkért kövess minket a FACEBOOK és INSTAGRAM oldalon.