Az e-mobility-ban rejlő lehetőségekre igen sokan felfigyeltek az elmúlt években. Több nagyobb vállalat, mint például az Amazon, vagy a UPS is az elektromos járművek mellett döntött a jövőre nézve. Most viszont egy újabb szintre lépett az elektromos járművek felhasználása, mivel még az idei évben elkészül az első hibrid tűzoltóautó.
A német Rosenbauer vállalat a napokban jelentette be, hogy elkészült az első három e-tűzoltóautó prototípus, melyek Berlin, Dubai és Amszterdam utcáin kerülnek tesztelésre, még az idei évben. A járművek a Volvo technológiái alapján készültek el, tehát ugyanolyan megbízhatónak kell lennie, mint az elektromos buszoknak, melyeket a cég anyavállalata, a Geely gyárt.
A járművek akkumulátorcsomagja viszonylag kicsi – 50 kWh (van 100 kWh-sra is lehetőség) – , de elég ahhoz, hogy rövid távolságokon működjön. Miután az akkumulátorok lemerültek, van egy dízelgenerátor, amely ugyanúgy biztosítja az áramot, mint egy klasszikus kiterjesztett hatótávolságú (range extender) elektromos járműben.
A Rosenbauer tűzoltó specifikációi
- 50 kWh vagy 100 kWh (opció) akkumulátor
- Volvo Penta elektromos hajtáslánc
- kétmotoros összkerékhajtás (tengelyenként egy villanymotor, egyenként kétfokozatú sebességváltóval)
- a rendszer teljesítménye legfeljebb 360 kW (490 LE) és 50.000 Nm minden kerék esetében
- hathengeres dízelmotor 200 kW (272 LE) teljesítménnyel és áramfejlesztővel
- DC gyorstöltés 150 kW-ig (50-80% egy órán belül 100 kWh-s változat esetén)
- 2,35 m széles és 7,30 m hosszú, 3800 m tengelytávval (4100 mm és 4400 mm tengelytávokkal is kapható), magassága 2,90 m
- össztömege 18 tonna