A Hyundai leányvállalata, a Genesis nagyon visszafogott megközelítést mutatott be az első elektromos autó megalkotása érdekében: elektromossá változtatta hagyományos csúcs szedánját, a G80-at.
Míg a Hyundai teljesen új szériákat tervezett első elektromos járművei gyanánt a Kona és az Ioniq képében, addig a Genesis – érthető módon – abból dolgozott, amijük van, azaz egy luxus szedánon.
Az elektromos G80 hatótávja 311 mérföld (közel 500 km) a globális NEDC szabvány szerint, vagy 265 mérföld (kb. 424 km) a koreai tanúsítási rendszeren. Ez egy nagyon eltérő teszt, de meglehetősen közel áll az amerikai EPA-hoz számok terén.
A jármű csak egyetlen elektromos motorral fog érkezni, viszont a nagyobb tapadás és hatékonyság érdekében váltható lesz hátsó és összkerékhajtás között. A sport mód dinamikusabb vezetést kínál, és 4,9 másodperc alatti gyorsulást 100 km/órára.
A G80 800 V feszültséget képes tölteni – feszültségnövelő motor/inverter kombinációval -, amely segítségével egy gyorstöltő 10%-tól 80% -ig terjedő töltést 22 perc alatt bonyolít le.
Képek és információk forrása:
www.insideevs.com
www.greencarreports.com
www.theverge.com