A hatótáv az egyik legfontosabb kérdés az elektromos autókkal kapcsolatban. Erre nagyon eltérő számítású szabányokat hoztak létre, de ezt korábban meg is tárgyaltuk. Régen az egyik hátránya volt a villanyautóknak, hogy egy töltéssel csak rövid ideig használhatóak.
Most már viszont a robbanómotoros autókat is megszégyenítő hatótávokról is olvashatunk. A tavalyi évben az átlagos táv, amit egy töltéssel egy elektromos autó meg tudott tenni az 300 km volt.
2011-ben ez az adat csupán feleennyi volt, tehát akkor egy ilyen járművel Budapestről nem tudtuk volna megjárni a Balatont oda-vissza egy töltéssel.
Ez a téma nemcsak a luxus autókat érinti, hiszen például a Renault Zoe-nak is egyharmaddal nőtt a hatótávja néhány év alatt (most már 400 km).
A várható hatótávátlag 2020-ra már a 400 km-t is el tudja érni, ez teljesen várható, mivel az autógyártók nagy energiát fektetnek ennek a tulajdonságnak a javítása érdekében, és az utóbbi pár év eredményét látva, nagyon jól haladnak a fejlesztések.
Képek forrása: www.pexels.com