Az elektromos járműveket gyártó márkák közt sokan bejelentették, hogy nem csak személygépjárművek, de elektromos teherszállítók is érkeznek a jövőben. A Geely leányvállalatánál, a Volvo-nál elektromos teherautóra például nemrég érkezett két nagyobb rendelés és a jövőben még többre számít a cég.
Összesen 160 rendelés érkezett a Volvo járműveire, két cégtől. A szóban forgó széria a Volvo VNR Class 8 elektromos teherautó, amelyet 56.5 kWh-s akkumulátorral szereltek fel, és akár 275 mérföld (442 km) hatótávolságot is képes megtenni egyetlen töltéssel.
WattEV
A WattEV az első, aki nagyobb rendelést adott le a Volvo teherautókra. A cég, mely saját járműflottát üzemel, 50 teherautót rendelt a svéd autógyártótól.
A WattEV azt állítja, hogy a kaliforniai fő közlekedési folyosók kiszolgálására elektromos teherautó-töltőállomások nyilvános hálózatát is kiépíti. Az első töltők 250 kW-ot fognak kínálni, de hosszú távon a tervben sokkal erősebb, 1,2 MW teljesítményű töltők is szerepelnek (bár jelenleg nincs olyan kereskedelmi teherautó, amely készen állna ilyen magas teljesítményszint fogadására).
Maersk
A második, és egyben nagyobb, 110 darabos rendelést a Maersk adta le. Ez egy globális logisztikai vállalat, mely már korábban 16 elektromos teherautót rendelt a márkától. Az első járművek átadása 2022 második negyedévében várható, míg a tervek szerint 2023 első negyedévére mind a 126 teherautó üzembe helyezése megtörténik. A hivatalos bejegyzések alapján Észak-Amerikában fogják használni a gépeket.
A Maersk azt is bejelentette, hogy 300 új, teljesen elektromos teherautóval bővíti az eddigi legnagyobb nagy teherbírású elektromos teherflottát Észak-Amerikában.
A Volvo a jövőben sokkal több rendelést prognosztizál, tekintve, hogy hatalmas érdeklődés alakult ki az elektromos tehergépjárművekre, és eddig kevés a versenyző a piacon. A Tesla Semi megjelenése az egyetlen, ami gátolhatja a Volvo sikerét, viszont az említett modell még bőven fejlesztés alatt van.
Képek és információk forrása:
www.insideevs.com