Úgy tűnik, hogy az év eleje a duplázás időszaka: Globálisan duplázott szinte minden nagyobb országban az e-mobilitás! A BMW, mely csak az elmúlt években kezdett el igazán foglalkozni plug-in járműveivel, most szintén csatlakozott a duplázáshoz.
A hivatalos bejelentés szerint a BMW összesen 596.000 járművet értékesített 2022 első negyedévében, ami 6%-kal alacsonyabb, mint egy évvel korábban. Persze nem egyedi, hogy egy márka értékesítése a járványhelyzet alatt visszaesett volna, illetve az sem, hogy – ennek ellenére – a BEV-ek értékesítése megugrott volna.
Összességében a BMW és a Mini 150%-os emelkedésen ment keresztül egyetlen év alatt, ha a plug-in elektromos járművek értékesítéseket nézzük. A BMW 26.000, a Mini 9.000 tisztán elektromos járművet értékesített az időszakban.
A célja a BMW-nek, hogy 2022-ben megduplázza a BEV-ek értékesítését. Dícséretes, hogy a márka több PHEV modellel is rendelkezik, viszont a jelek szerint a céget kizárólagosan az új EV-k érdeklik, mint pl az Ix. A hivatalos cél, hogy 200.000 tisztán elektromos járművet adjanak el 2022-es évben. Érdekesség, hogy 2021-ben összesen 328.000 plug-in járművet értékesített a márka, a BMW mégsem beszélt a PHEV részleg jövőképéről.
Szakértők szerint a BMW nagy teljesítményű hibrid járművei korántsem olyan hatékonyak, mint ahogy azt a cég szerette volna, így inkább a BEV-ek irányába szeretnék tolni portfóliójukat.
Az biztos, hogy nem ez volt az első alkalom, mikor a BMW e-mobility-vel duplázott!