E-mobilitás szempontjából egyértelműen a Tesla a legértékesebb vállalat. A márka évek óta dominálja a piacot és szakértők szerint ez nem is fog változni a jövőben. A BMW viszont máshogy gondolja.
Eladásainak növekedésével a német autógyártó szándékában áll megkérdőjelezni a Tesla dominanciáját az amerikai elektromos járművek piacán. Az idei évre a BMW 200.000 elektromos autó eladását tűzte ki célul világszerte, ami megduplázza a tavalyi szállítást. Noha ez még mindig messze van a Tesla 2021-ben elért több mint 930.000-es és 2022-ben várhatóan több, mint 1 milliós eladásától, a BMW vezetői úgy tűnik, bíznak abban, hogy a Tesla elveszíti versenyelőnyét.
Pieter Nota, a BMW Group értékesítési vezetője egy sajtóeseményen amerikai újságíróknak nyilatkozva elmondta, hogy a vállalat (az Automotive News szerint) „az elektromos járművek nagyon erős és gyors felfuttatására fog összpontosítani”.
A BMW-nek két új fegyvere van a Tesla-val szemben, a Model 3-mal rivális i4 fastback és az iX SUV, amely a Model X-et célozza meg. A márka az i4-et az „ügyfelek által a BMW-től elvárt elektromos termékként” írta le.