A Harley-Davidson egyetlen szembetűnő problémával szembesült az elektromos LiveWire motorkerékpár gyártása során mégpedig annak árával. Ez viszont megpecsételte a márka sorsát.
Amikor a Harley-Davidson bejelentette, hogy elindítja a teljesen elektromos LiveWire-t azt a hibát követte el, hogy nem vette figyelembe a járművek potenciális árát. Ez azonban érthető, mivel a Harley drága motorkerékpárokat készít olyan emberek számára, akik a fellendülő gazdaságban élnek.
Nem ez a helyzet a mai vásárlók esetében, akik a növekvő inflációval néznek szembe. A mai elektromos autó gyártok hatalmas árcsökkentéseket vezetnek be, hogy járműveik sikeresek legyenek a piacon.
Így aztán a Harley kísérlete, hogy megragadja a következő generációt, és bevonja őket a márka testvériségébe, kudarcba fulladt, miután bejelentette a LiveWire 30.000 dolláros árcéduláját.
A szakértők szerint a LiveWire egy remek mérnöki munka, talán az eddigi legjobb elektromos motor ami megjelent a piacon. Viszont egy jó elektromos motor ilyen magas árcédulával nem fogja megmozgatni a kívánt célközönséget..
A LiveWire bevezetésének összeomlása és kudarca után a márka vezetői úgy döntöttek, hogy az igazi probléma az volt, hogy a Harley alapvető demográfiai csoportja nem érdeklődik az elektromosság iránt, így a LiveWire modernebb stílusa, és a Harley márkanév rontotta a LiveWire eladásait.
A LiveWire ezért kivált a cégből, viszont a jelek szerint nem tudta fellendíteni a járművek teljesítményét. Az első negyedévben a márka működési vesztesége elérte a 29 millió dollárt, ami a 2023-as 125 millió dolláros veszteség és a 2022-es 85 millió dolláros veszteség hátterében áll.
Tavaly a márka 660 motorkerékpárt értékesített, 2024-ben eddig pedig mindössze 117 kerékpárt. Ez nem elég ahhoz, hogy egy márka fenntartsa önmagát, és az sem biztos, hogy érdemes így folytatni a terjeszkedést.
Képek és információk forrása:
www.insideevs.com
Így profitálj az elektromos autók terjedéséből,
Osztrák állami garanciával! Vegye fel velünk a kapcsolatot →