A verseny az elektromos autók piacán még soha nem volt ennyire kiélezett, főként a kínai autógyártók térnyerése miatt. Az ázsiai márkák előnyben vannak az elektromos járművek versenyében, így a többi autógyártó rákényszerült arra, hogy egymáshoz forduljanak segítségért.
Ennek érdekében nemrég létrejött a Honda-Nissan szövetség, mely végül egy harmadik játékossal is bővülni fog a Mitsubishi képében.
A március közepén bejelentett megállapodás értelmében az együttműködés az „autóipari szoftverplatformokra, az elektromos járművekhez kapcsolódó alapvető alkatrészekre és a kiegészítő termékekre összpontosít”. A harmadik japán márka csatlakozása a szövetséghez ésszerű lenne, tekintve, hogy a Nissan 34 százalékos részesedéssel rendelkezik a Mitsubishiben.
A jelentések szerint a Mitsubishi már felvette a kapcsolatot a Hondával és a Nissannal, hogy elindítsa a tárgyalásokat a szélesebb körű kapcsolatról. Nem sokkal a jelentés megjelenése után a Mitsubishi részvényei 6,3 százalékkal emelkedtek, míg a Nissan 2,8 százalékos, a Honda 2,6 százalékos erősödést ért el.
A három vállalat együttműködve csökkentené a K+F költségeit és felgyorsítaná a fejlesztést, jobban kivédve a kínai versenyt.
A kínai elektromos járművek piacán jelentősen nőtt az eladások száma, és a várakozások szerint az év végére 10 millió darab EV kerül majd forgalomba. Ez az összes autóeladás körülbelül 45%-át képviselné, ami alátámasztja az ország vezető szerepét a globális elektromos járművek piacán.
A vezető kínai elektromos járműgyártók, például a BYD, a Li Auto és a NIO erőteljes eladásokat tapasztalnak. A BYD májusban új heti eladási rekordot állított fel: csak egy hét alatt 69.500 járművet adtak el. A vállalat 434.000 elektromos autót adott el 2024 első négy hónapjában, ami erőteljes növekedést mutat az előző évhez képest.
Néhány hónappal ezelőtt a Toyota, a Mazda és a Subaru is összefogott az új generációs autók kifejlesztésén. A cégek viszont a tisztán elektromos járművek helyett a hibrid hajtásláncokra és a szén-dioxid-semleges üzemanyagokkal való kompatibilitásra összpontosítanak.
Úgy tűnik, hogy a jelenlegi autószövetségek nagy része főként a szoftverekről és az árak csökkentéséről szólnak.
Kíváncsian várjuk, hogy az új trió milyen innovációval fog előállni a kínai fenyegetés ellen.
Képek és információk forrása:
www.insideevs.com
www.motor1.com
Így profitálj az elektromos autók terjedéséből,
Osztrák állami garanciával! Vegye fel velünk a kapcsolatot →