Volkswagen újra célkitűzésnek vette az elektromos autók piacának reformálását. A német autógyártó megpróbál az elektromos korszakba költözni, miközben próbál kilábadozni a nagy dízel botrányból. A Wolfsburgból származó közelmúltbeli nyilatkozatok szerint a cég felszámolt a hagyományos benzines és dízel gépjárművek gyártásával, és teljes mértékben elkötelezettek az elektromos jövő iránt. Úgy tervezik, hogy a villanyautóit olyan árban fogják piacra dobni, ami felveheti majd a versenyt a hagyományos gépjárművekkel.
A dízelbotrány előtt a Volkswagen meglehetősen kedvező árakat mutatott a dízelmotorok kapcsán. Például a 2015-ös Volkswagen Jetta 1.8T SE 19.815 dollárral (5,6 millió forint) indult, míg a 2015-ös Jetta TDI SE már 24.895 dollárba (7 millió forint) került újonnan. SUV oldalon pedig a VW a benzines hajtású Touareget 45,615 dolláros (12,9 millió forint) áron dobta a piacra, míg a dízel változat 53,155 dollárral (15 millió forint) indult.
A Volkswagen úgy döntött, hogy az USA-ban leghamarabb 2020-ban kiadja az első elektromos járművét, az ID hatchback-et és az ID Crozz crossover-t, majd 2022-ban a Microbus-t.
Képek forrása: insideevs.com