Vitathatatlan, hogy már nem kell aggódnunk elektromos autónk töltöttsége miatt, mivel a legtöbb város már elegendő töltőállomással rendelkezik. Azonban a legtöbb ország és autógyártó vállalat szorgosan dolgozik a mai napon is, hogy nekünk, elektromos autósoknak minél könnyebben és kényelmesebben guruljon a szekerünk. Németország pedig egy teljesen új ötlettel állt elő, a hibrid kamionok töltésének megoldására.
A napokban nyitották meg a Német A5-ös autópálya kísérleti szakaszát Frankfurt és Darmstadt között, mely egy 5 km-es felsővezetékkel lett ellátva. A vezetéken keresztül a kamionok menet közben tudják tölteni magukat, csak mint a trolibuszok a belvárosban. Az áramszedős kamionokat a Scania fejleszti, az építést pedig a Szövetségi Környezetvédelmi Minisztérium építette ki körülbelül 4,5 milliárd forintból, viszont ez az összeg még két további szakasz kiépítését is fedezi.
A fejlesztésnek valószínűleg a Tesla, Mercedes és a Volvo örül a legjobban, mivel már rendelkeznek saját elektromos kamionnal, amit csak ehhez a vezetékekhez kell majd fejleszteni, ha a projekt beindul.
A tervek szerint nem fogják az egész autópályát végig vezetékezni, csupán egy 1000 km-es szakaszt, ami bőven elég lesz a kamionok töltésére. Ha globálisan nézzük, akkor nem ez az első felsővezetékes autópálya, amit építenek. Az USA-ban és Svédországban már működnek kísérleti szakaszok és terveznek eHighway-t Olaszország északi részén. Németországban ezen kívül az A1 autópályán, illetve lakott területen, Baden-Württemberg közelében tervezik a következő szakasz tesztelését.