A feltörekvő kínai autógyártók éles versenyének ellenére a BMW EV üzletága továbbra is rekordokat döntöget, különösen Észak-Amerikában.
2024-ben a BMW és a Mini eladásai 13,4%-kal estek vissza Kínában, amely az értékesítési volumen alapján a legnagyobb piac. Nagyon nehéz most a helyzet néhány régi német autógyártó számára, akik megpróbálnak relevánsak maradni azokon a piacokon, amelyeket egyre inkább a BYD, az Xpeng a Nio és mások uralnak.
De a dolgok másképp néznek ki, ha Észak-Amerikáról van szó. A BMW közel 51.000 eladott darabbal új rekordot állított fel az Egyesült Államokban. Ez jelentős növekedés az előző évi 45.000 darabról. Az i4 és az i5 ráadásul felülmúlta a 4-es és 5-ös sorozatú társai eladásait.
Az elektromos i4 csak az Egyesült Államokban 23.000 darabos értékesítési rekordot zárt az előző év során. Ezzel jóval 50% fölé emelkedett az i4 részesedése a 4-es sorozatban.
Az i5 eladásai az Egyesült Államokban négyszeresére nőttek, a 2023-as 2100-ról a tavalyi 8700-ra. Az i5 az 5-ös széria eladásainak, több mint egyharmadát adta.
Összehasonlításképpen: a Mercedes-Benz közel 12.000 EQE-t adott el tavaly az államokban. Míg azonban az EQE eladások 40%-kal csökkentek, az i5 értékesítése 310%-kal nőtt.
Úgy tűnik, hogy a BMW i4 és i5 szembeszáll az összes eddigi trenddel, mindezt annak ellenére, hogy a hatótávjuk és a töltési teljesítményük közepesnek tűnik, de ezen javítani fog a Neue Klasse modellek megjelenése.
Képek és információk forrása:
www.insideevs.com
Így profitálj az elektromos autók terjedéséből,
Osztrák állami garanciával! Vegye fel velünk a kapcsolatot →