A Honda sokak meglepetésére bemutatott egy új üzemanyagcellás rendszert. A hidrogéncella a Honda szerint nagyobb teljesítményt és tartósságot kínál mint elődjei, viszont gyártása sokkal olcsóbb.
Egy korábbi iteráció már megtalálható a kis volumenű, 2025-ös Honda CR-V e-FCEV-ben, mely egy konnektorról tölthető hibrid hidrogén-crossover. Ezt a márka a General Motors-szal közösen fejlesztette ki.
Míg a hidrogénüzemű CR-V továbbra is lízingelhető néhány kaliforniai márkakereskedéstől, a Honda megvált a GM-től az új üzemanyagcellás rendszerek kifejlesztésében, és egyedül vágott neki ennek a legújabb verziónak.
A „Honda Next Generation Fuel Cell Module” névre keresztelt hidrogéncella névleges teljesítménye 150 kilowatt. Ez csaknem kétszerese a GM-mel közösen kifejlesztett és a CR-V e-FCEV-ben található FCX egység 78 kW-os teljesítményének. Ráadásul a rendszer átlag térfogata 557 literről 300 literre csökkent.
Ezzel az új cellával megnyílik az ajtó a plug-in hibrid járművek előtt, amelyek 800 voltos nagyfeszültségű akkumulátorokat és hidrogén üzemanyagcellát használnak tartalék áramforrásként.
A régi Honda Clarity modulhoz képest az új egység gyártási költsége nagyjából egyötödére esett, míg a tartóssága több mint kétharmadával nőtt.
Az első új üzemanyagcellás járművet a tervek szerint 2027-ben tömeggyártásban fogják piacra dobni, de a cég nem említette, hogy mi lesz a teljesítménye, ha legurul a futószalagról.
A Honda mellett a Toyota is fejleszt hidrogénüzemű modulokat, nagyobb hatótávval és alacsonyabb gyártási költségekkel.
Vajon tényleg jó ötlet a Honda részéről hidrogéncellás járművek fejlesztése, mikor az e-mobility piac jövője a tisztán elektromos autókban van?
Így profitálj az elektromos autók terjedéséből,
Osztrák állami garanciával! Vegye fel velünk a kapcsolatot →