A Hyundai nem új versenyző az e-mobility piacán, sőt az elsők közt van azok között, akik egy pazar hidrogén hajtású járművet is képesek voltak alkotni. A Kona és az Ioniq szinte ékköve a gyártónak és az elektromos autózás világának. Lássuk, mit is javasol a Hyundai az elektromos autósoknak, akik szeretnék, hogy járművük akkumulátora sokáig a forgalomban maradjon.
1. Tipp: Kerülje az akkumulátor lemerülését nagyon alacsony szintre
A Hyundai szerint az autó teljes hatótávjának kihasználása töltésenként jelentősen rombolja az akkumulátor teljesítményét hosszútávon. Ezenfelül azt is hozzátette, hogy ugyanúgy a túltöltés sem ajánlott. Persze ez nem azt jelenti, hogy az autónkat pár perccel tovább tartjuk a töltőn, hanem a jelentős több órás túltöltöttség kerülendő. Hozzátennénk, ez igen fontos szabály is, ha utcai töltőt használunk, mivel csak foglalnánk a jó helyeket mások elől feleslegesen, ráadásul az autó kárára.
2. Tipp: Töltsön gyakrabban
Sok kicsi sokra megy, jelen esetben pedig egészségesebb akkumulátorra. Ha hazaérünk dugjuk be autónkat, ha pár órára is, de ne álljon üresen az aksi.
3.Tipp: Kerülje el a hosszabb ideig tartó kemény gyorsulást
Ez minden autóra érvényes egyaránt! Az akkumulátor a gyorsulás alatt jelentősen fel tud hevülni, ami az alkatrészek romlásához vezet, ráadásul tény, hogy gyorsulásnál jobban is fogyaszt a jármű.
4. Tipp: Ha hosszabb ideig parkol, parkoljon az árnyékban
Senki sem szeret beszállni nyáron a forró autóba, az elektromos autó pedig nem szereti a felhevült akkumulátort. Ugyanúgy, mint a gyorsulásnál, itt is jelentős veszélyben lehet az aksink élettartama. Ha pedig a maximálisan biztosan akarunk parkolni, akkor válasszunk egy árnyékos töltőhelyet.
5. Tipp: Vegye le a maximális töltési korlátot
Az utolsó nagyon érdekes. Legalább is néhány Hyundai modellnél lehetőség van a maximális töltési teljesítmény beállítására. Míg a váltakozó áramú töltés általában kis teljesítményű (kb 11 kW), az egyenáramú gyorstöltés meglehetősen magas lehet. A tulajdonos beállíthatja a maximális értéket, például a töltési teljesítmény 80%-át, és egy kicsit kímélheti az akkumulátort (kissé lassabb töltési sebesség árán).
Ezt az 5 tippet adja a Hyundai az elektromos autósoknak. Ti hogy gondolják? Van, ami szerintetek nem állja meg a helyét? Vagy hozzátennétek esetleg párat még?