A Nemzetközi Energiaügynökség (International Energy Agency – IEA) szerint a következő években az elektromos autók száma a mostani fejlődésnél is jóval nagyobbat fog produkálni.
Egyrészt a környezettudatosság egyre inkább dominál, másrészt pedig ami az elektromos autózásnak hátrányai között van, azok a problémák is megoldásra találnak. Például a hatótávolsága az akkumulátoroknak is fejlesztések alatt van, állandó jelleggel hallani hírekről miszerint újabb és újabb hatótáv-rekordok dőlnek meg. Emellett az is hasznos, hogy a töltési idő néhány percnyire fog csökkenni, és ehhez nem is kell sokat várni.
1,2 milliárd autó van forgalomban, ebből 3 millió hibrid vagy tisztán elektromos. 2017-ben közel 80 millió autót adtak el, ebből 1 millió volt hibrid vagy elektromos, a 2016-os évhez képest 56%-os emelkedés alakult ki az e-mobility piacán. Ha pedig 2014-hez képest nézzük, akkor még brutálisabb az emelkedés, hiszen majdnem 4,5-szeres.
A Bloomberg várakozásai szerint 2025-re hétszeresére nő az értékesítés az elektromos autók szegmensében. Ráadásul a Volvo 2019-től már nem akar hagyományos, robbanómotoros autókat gyártani. 2030-ra már több ország be akarja tiltani ezeket a járműveket (pl.Írország, Hollandia, Németország, Norvégia és Szlovénia).

2017-ben Kína volt a legnagyobb elektromos autó kibocsájtó
A növekedést az is okozza, hogy Kínában, ahol egyre nagyobb szeletet kap az e-mobility, már támogatást kap az, aki elektromos jármű vásárlására szánja el magát (akár 8 ezer dollárt is).
Magyarországon 3 ezer elektromos autót regisztráltak, becslések szerint ez 5 ezerre fog emelkedni 2018 végére.
Képek forrása:
www.iea.org
www.pexels.com