Az elektromos járművek egyik igen nagy előnye, hogy az általuk felhasznált áram szinte bármilyen módon termelhető. A legtöbben egyetértenek abban, hogy a jövőben a cél a 100%-os zöld energia használata az elektromos járművek töltése során, viszont sokan felteszik a kérdést, hogy elég lesz-e az infrastruktúra a tömeges EV megjelenéshez?
Az iparági szakértők már szinte biztosra kijelenthetik, hogy már nem az a kérdés, hogy az elektromos járművek átveszik-e a hatalmat, az a kérdés, hogy ez milyen gyorsan fog megvalósulni.
Ha az elektromos járművek elterjedése felgyorsul, mint azt sokan előre jelezték, akkor az elektromos hálózat vajon elbírja-e azt a többletterhelést, amely több tízmillió elektromos jármű „üzemeléséhez” szükséges?
Eric Cahill, aki a kaliforniai Sacramento Municipal Utility District üzleti tervezője, és John Markowitz, a New York Power Authority vezető igazgatója egy interjúban többször is kifejtették meglátásaikat.
A szakértők egyetértenek abban, hogy bár lesznek kihívások, de a körzeteik készen állnak az elektromos járművek által igényelt további energiaigényre. Azt is fontos megjegyezni, hogy a legtöbb országban egyaránt betiltották a belsőégésű járművek értékesítését 2035 után.
Az új energiakitermelési megoldások és a töltők fejlesztése a jelek szerint párhuzamosan növekszik az elektromos járművek akkumulátorainak fejlesztésével, ezzel kétes, hogy valóban gondot okozna a jövőben az elektromos járművek töltése a jövőben.
Képek és információk forrása:
www.insideevs.com
Így profitálj az elektromos autók terjedéséből,
Osztrák állami garanciával! Vegye fel velünk a kapcsolatot →