Valljuk meg, hogy az autók között a Ferrari a minőséget és a tradíciót egyszerre testesíti meg. Legyen szó akár az utcai autókról, vagy a Forma 1-ről, a Ferrari-t mindig megkülönböztetett figyelem övezi. Mi sem maradhatunk ki a sorból, és szerencsére nem is kell. Hiszen a Ferrari elektromos autózás babérokra tör. Mi pedig nagy érdeklődéssel várjuk, hogy mi sül ki belőle.
Alapból a Ferrari-ról
Hogyha egy klasszikus Ferrari-ra gondolunk, akkor elég, ha a Ferrari 488 GTB ugrik be számunkra. Egy 670 lóerős és 760 Nm teljesítményű igazi „gépsárkány”, amely 3,9 literes biturbó V8 motorral száguld az utakon.
Ezek a számok lenyűgözőek. Nem véletlen, hogy már többször is kiérdemelte az év motorja címet. Mindössze egyetlen gond van vele (a mi szempontunkból). Ez egy iszonyatos nagy benzinzabáló gépállat.
A Ferrari-t viszont ez nem zavarja. Sőt, ha lehet hinni a híreszteléseknek, akkor neki is láttak, hogy elkészítsék a hibrid változatot is.
Jelenleg hogyan állunk?
Azt ugye tudjuk, hogy hibrid technológiával a Ferrari-nak van egy 964 lóerős LaFerrarija? Ezt az autót már Magyarországon is megcsodálhattuk, egészen pontosan Budapesten, a Hősök terén. Egy nálunk élő kanadai milliárdos ugyanis kemény gumiégetésbe kezdett a nyitható tetős LaFerrari-jával. Hát igen, azért az a 963 lóerő……
Az új autó viszont másmilyen lesz. A hírek szerint néhány kilométer szinte hangtalan közlekedésre is képes lesz majd. Erről még az azóta a sajnálatos módon elhunyt korábbi cégvezér, Sergio Marchionne is tájékoztatta az érdeklődőket.
Most pedig az új vezér, Louis Camilleri mondta el, hogy még idén látni fogjuk az új Ferrari csodát, amely elmondása szerint 720 lóerő feletti modell lesz. Vagyis erősebb lesz, mint a 488 Pista. Várhatóan 2020 körül vehetik át majd az első megrendelők az autóikat. Sőt, egy ígéret szerint 2022-re a Ferrari modellek több, mint a fele elérhető lesz valamilyen formában. Majd érkezik a tisztán elektromos modell is.
Hát mit lehet erre mondani? Tűkön ülve várjuk a fejleményeket.