Az elektromos autók gyorsulás terén páratlanok az autózás világában, így nem véletlen, hogy rohamosan nő az olyan versenyek száma, ahol tisztán ezen járművek mérik össze teljesítményüket. A DS E-Tense erre készül, és nem aprózza el a teljesítményt, sem a megjelenést.
A NIO EP9 az első elektromos hiperautók között volt és a mai napig hatalmas sikernek örvend a jármű. A világ leghíresebb versenyszimulátor játéka, a Forza elsőként integrálta az EP9-et, mint az első elektromos versenyautó a versenyjátékok szektorában. Az ilyen sikerekből kiindulva várható volt, hogy rohamosan megnő az elektromos szuperautókat gyártó márkák száma az iparban.
Az E-Tense Performance a Formula E-ből származó technológiát alkalmazza egy módosított koncepció keretében. Alváza, tápegysége és akkumulátora olyan innovatív megoldásokat használ, amelyeket a DS jelenleg is tesztel, hogy támogassa a 100%-ban elektromos E-Tense sorozatgyártású modellek jövő generációinak fejlesztését.
A DS E-Tense Performance koncepció egy kétmotoros AWD hajtásláncot tartalmaz, amelynek összteljesítménye 600 kW (805 LE). Dupla motoros megoldása révén egy 250 kW-os egység került előre és 350 kW-os a hátsó tengelyre. A motorok közvetlenül a Formula E DS Performance fejlesztéseiből származnak, és akár 8000 Nm nyomatékot is ki tudnak préselni.
A hajtáslánc soha nem látott, 600 kW-os regenerációs kapacitással rendelkezik, amely lehetővé teszi, hogy a DS E-Tense Performance hatalmas mennyiségű energiát legyen képes visszatölteni fékezéskor.
Jelenleg a jármű hatótávja és végsebessége még nem publikus, de valószínűnek tartjuk, hogy legalább 500 kilométert képes lesz majd megtenni. Persze ekkora teljesítmény mellett az csak egy pillantás lesz, de az biztos, hogy erről az autóról senki sem akarja majd levenni majd a szemét, ha 2024-ben hivatalosan is megérkezik.