Amikor a Lexus szót meghalljuk, egyből egy nagy sportautóra gondolunk. Sőt, egyenesen egy igazi csajozós SUV-ra. Nos, jó, hogyha tudjuk, hogy nem csak ilyen Lexus-okkal róhatjuk az utakat. Ebben a cikkben bemutatjuk a vélhetően legkisebb SUV modellt, a teljesen új platformra (GA-C) épülő Lexus UX-t.
Honnan az UX elnevezés?
Ezt az autómodellt már tavaly bemutatták a Genfi Autószalonon, és idén tavasszal már meg is érkezik a hazai piacra is. A korábbi legnagyobb méretű RX, és a kisebb NX után ez a modell lesz a harmadik a sorban.
A neve az Urban és az X-over (crossover) szóból ered, amely utal arra, hogy ez bizony egy prémium kategóriás kompakt crossover. Jelenleg talán ez az egyik legkeresettebb autótípus, gondoljunk csak a BMW X2-re, az Audi Q2-re. Most a Lexus is csatasorba áll.
Mit tud ez a „kisautó”?
A japán autó hossza 4,49 méter, ami majdnem 14 centivel rövidebb, mint a fent is említett NX modell. A tengelytávnál viszont csak 2 centi a különbség. A csomagtartónál érezhető igazán, hogy kisautóról beszélünk, hiszen mindössze 321 liternyi pakk fér bele az elsőkerék meghajtású hibrid változatnál. Egy BMW X2-es esetén ez 470 liter.
A 7 vagy 10 colos digitális kijelző nem annyi kicsi, hogy zavaró legyen számunkra, de azért tudunk olyan autómodellről, ahol ennél jóval jobb viszonyok uralkodnak.
Ami a motort illeti, az Atkinson-ciklusú motor 41 százalékos hatásfokkal büszkélkedhet, ami abszolút rekordnak tekinthető. Egyébként 152 lóerővel, és 190 Newtonméterrel dicsekedhet. Ehhez vegyük még az elől elhelyezett villanymotor 109 lóerejét, és 202 Newtonméter teljesítményét. Ez biztosítja, hogy 8,5 másodperc alatt eléri a 100 km/órás sebességet. Sőt, akár a 115 km/órás sebességig hangtalan elektromos suhanással juthatunk el.
Azt gondoljuk, hogy ez egy abszolút érdekes autó, érdemes lehet kipróbálni. Ami viszont még érdekesebb számunkra, hogy nem sokára elkezdődik az UX300e fejlesztése, ami vélhetően az első teljesen elektromos modellje lesz a Lexus-nak. Kíváncsian várjuk.