A BMW új vezérigazgatója már évekkel ezelőtt kijelentette, hogy a cég az elektromos járművek fejlesztésében látja a jövőt. A plug-in szériák csoportos bejelentése mellett végre megkaptuk a BMW i szériájának legújabb darabját, az i4-est.
A BMW még a napokban mutatta meg a Gran 4 teljesen elektromos változatát, amelyet hivatalosan i4-nek nevezett el. Erre persze sokan számíthattak, hiszen a jármű Concept i4 néven került fel a BMW tervei közé. Emellett nem csak a név, hanem (úgy tűnik) a gyártási változat is hű maradt a koncepció terveihez.
Nézzük meg, mit mondott a BMW az i4-ről: több verzió lesz, és ezeknek a verzióknak eltérő a teljesítménye és a hatótáv besorolása. A legerősebb i4 530 lóerős lesz, és 4 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, a leghosszabb hatótávolságú modell pedig 590 km-t lesz képes megtenni a WLTP teszt alapján.
A jármű első lökhárítója, rácsa és hátsó lökhárítója ugyanolyan kék díszítéssel rendelkezik, mint a BMW minden más elektromos járműve. Ez lassan már a márka e-járműveinek védjegyévé válik, viszont nem sokan panaszkodhatnak a német mestermunkára, amit a BMW alkotott a gépein. Még az ellentmondásos hatalmas hűtőrács is megmaradt, annak ellenére, hogy nincs annyira szükség hűtésre, a BMW mégis sok olyan érzékelőt helyezett el, amely szükséges a félig autonóm vezetéshez és az aktív biztonsághoz.
A piaci ár és megjelenési dátum jelenleg még nem hivatalos, viszont a BMW kijelentette, hogy még az elkövetkezendő hónapokban bejelentik az összes információt a járműről. Ez lenne vajon a BMW első igazi Tesla rivális gépe?