Azzal, hogy az e-mobilitás egyre nagyobb szeletet kap az autózás tortájából, bizonyos szakterületeknek át kell alakulniuk, hiszen relevanciájuk csökkenni fog.
Több érv mutatja a villanyautók előnyét, a hátrányát pedig egyre inkább legyőzik az autógyártók. Ha viszont ezek a járművek ellepik az utakat, akkor már nem lesz szükség műhelyekre, vagy legalábbis máshogyan lesz rájuk szükség. Ezeknek az autóknak ugyanis nem lesz olaj- vagy szűrőcseréje, hiszen akkumulátorral működnek.
Jelenleg Európában az összes forgalomban lévő autó 1%-át teszik ki az elektromos kocsik. Egy tanulmány szerint, ha ez a szám eléri a 18%-ot, akkor a műhelyeknek legalább a negyede be kell, hogy zárjon.
Ha optimistán fogjuk fel, akkor ez a változás új lehetőségeket is ad, hiszen ezek a műhelyek átspecializálódhatnak elektromos járművek kiszolgálására. Ehhez már tanfolyamok szervezése is folyamatban van.
Információ forrása: www.korkep.sk
Képek forrása: www.pexels.com