A tavalyi változata 33 kWh-s lítium-ion akkumulátorral ellátott modell. A fogyasztása 164 kW/km, ami annyira nem kedvező, de vegyes üzemben 130 alá is le lehet vinni az értéket. A Focus Eletric tehát jól beosztja az akkumulátor-kapacitását, főleg, hogy az előírt hatótávot tényleg képes hozni az utakon (kb. 200 km).
Műszerfala hagyományos, a műszerblokk villanyautó-specifikus. Aki szereti az amerikai életérzést, annak jó hír, hogy nem csak kilométer/órában, hanem mérföld/órában is mutatja az autó a sebességet. Az alapfelszereltséghez tartozik a Sync3 navi (érintőképernyős).
Mindent összevetve nagyon fogyasztóbarát járműről van szó. Akinek még újdonság egy elektromos Focus, az készüljön fel, hogy az autó nagyon halk, és, hogy az akkumulátor miatt valamennyivel kevesebb hely van az utastérben. Nem annyira feltűnő jelenség, hiszen a klasszikus Ford jegyeit hordozza magán.
Képek forrása:
phys.org
ford.com