Az olyan márkák, mint a BYD, a Nio és az Xpeng, nem csak Kínában, hanem világszerte ismertté váltak.
A BYD továbbra is uralja a kínai elektromos járművek piacát. 2024-ben a cég rekordot döntött és meghaladta a 3 millió darabos értékesítést, ami jelentős növekedés az előző évhez képest. A BYD stratégiája, miszerint a tömegpiacot célozza meg megfizethető modellekkel, mint például a Dolphin, hatékonynak bizonyult.
A Nio Kína Teslájaként pozicionálta magát, a prémium járművekre és a csúcstechnológiára összpontosítva. 2024 első 11 hónapjában a cég eladásai meghaladták a 200.000 darabot, ami 30%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A Nio akkumulátor-csere szolgáltatása és autonóm vezetési funkciói továbbra is megkülönböztetik termékeit a zsúfolt piacon.
Az Xpeng növekedése lassú volt a BYD-hez és a Nio-hoz képest. A cég 2024-ben hozzávetőleg 150.000 elektromos autót adott el, ami szerény, 15%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A cég piaci részesedésére a hazai és nemzetközi szereplők növekvő versenye hatalmas nyomást gyakorolt.
A kínai elektromos autógyártók továbbra is jelentős kihívást jelentenek az amerikai és az EU autógyártói számára. A BYD különösen kiterjesztette globális lábnyomát, és belépett az európai és délkelet-ázsiai piacokra. A versenyképes árképzés, a robusztus ellátási láncok és a fejlett technológia előnyt jelent a kínai autógyártóknak.
A kínai elektromos járművek piaca várhatóan évente 20%-kal fog növekedni a következő néhány évben. A BYD valószínűleg megőrzi dominanciáját, míg a Nio és az Xpeng várhatóan termékportfóliójuk bővítésére és a nemzetközi jelenlétre összpontosít.
Világviszonylatban az előrejelzések szerint 2030-ra a kínai autógyártók adják majd az elektromos járművek exportjának 40%-át, ami tovább fokozza a versenyt az amerikai és európai gyártókkal.
Képek és információk forrása:
www.Bloomberg.com
www.insideevs.com
www.Electrek.com
Így profitálj az elektromos autók terjedéséből,
Osztrák állami garanciával! Vegye fel velünk a kapcsolatot →