Elmondhatjuk, hogy ma már nem feltétlen a hatótáv a legfontosabb tényező az elektromos járműveknél. Persze még mindig ez az első dolog, amit vásárlásnál megnézünk, viszont a töltőrendszerek és gyorstöltők rohamos terjedése ma már kevésbé tölt be prioritást egy járműnél. Ennek ellenére még mindig arra törekednek a márkák, hogy megdöntsék a „hatótáv rekordot”. Egy új jármű, a Hyperion nem is spórolt ezzel és a hírek alapján 1600 kilométeres hatótávval érkezik a piacra.
Elektromos hiperautók terén igen sok járművel fogunk gyarapodni az elkövetkezendő években. Rögtön ott van a Tesla Roadster, a Rimac C_TWO vagy a Lotus Evija. A Hyperion viszont egy kicsit kiemelkedik ezen tisztán elektromos járművek közül, mivel nem hagyományos elektromos akkumulátorral fog érkezni.
A Hyundai jelentős változtatásokat hozott a mobilitás világában, mikor megalkotta az első sikeres hidrogénhajtással rendelkező járművet. A Hyperion hasonlóan hidrogéncellás megoldást fog alkalmazni.
Nem csodálkoznánk, ha lassan a hibrid hajtás új divat lenne az elektromos autózás világában, mivel páratlan teljesítményt biztosít a jármű számára. A Hyperion alig 2,2 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára, és 360 km/órás végsebességgel fog rendelkezni. Ezt egyrészt az akkumulátor technológiának, másrészt az egyedi karbonszálas váznak köszönheti, mellyel a jármű alig éri el az 1250 kg-ot.
Egyenlőre ismeretlen, hogy milyen árcédula is fog kerülni az autóra, viszont azon állítás szerint, hogy csak 300 darab készül belőle, valahol a Rimac kategóriába sorolja a végleges eladási árat. Az autó 2022-ben gurul ki a piacra.
Képek és információk forrása:
www.hvg.hu
www.greencarreports.com
Aspark Owl, az egyik legígéretesebb elektromos szuperautó