A globális járműpiac hatalmas változáson ment keresztül az elmúlt években. A legtöbb gyártó gyökeresen megváltoztatta céljait a jövőre nézve, melyben már az elektromos járművek képzik a fő prioritást. Ennek következtében a szakértők véleménye is az e-mobility javára billent, és 2033-ra hatalmas fordulatot várnak a piacon.
Ma már sok országban értékesítenek több elektromos járművet, mint hagyományos belsőégésű motorral rendelkezőt (ICE). A legtöbb kormány támogatások garmadáját jelentette be a gépekre, illetve az infrastruktúra fejlesztésére is sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek. A plug-in járművek piaci részesedése így rohamosan – a vártál jobban – növekszik, főleg az országok intézkedéseinek és új törvényeinek köszönhetően.
Az Egyesült Királyság például megfogadta, hogy 2030 után betiltja az összes hagyományos jármű értékesítését, és ehhez hasonlóan további tizenhárom ország is bejelentett hasonló szankciókat (főleg Európában). Nem mindegyikben állapodtak meg egy adott évben (vagy abban, hogy pontosan mit fognak betiltani), de úgy tűnik, hogy legkésőbb 2040-re véget ér a belső égésű motorok uralma.
Az Ernst & Young LLP (EY) szakértői szerint az EV-k 2033-ra népszerűbbé válnak, mint az ICE járművek, körülbelül öt évvel korábban, mint a legtöbb más becslés. Ezt az előrejelzést egy mesterséges intelligenciával ellátott rendszer szolgáltatta. Ez azonban csak az Amerikai Egyesült Államokra, Európára és Kínára vonatkozik, ahol a tanácsadó cég arra is számít, hogy a hagyományos járművek értékesítése 2045-re 1% alá csökken.