A szakértők egyetértenek abba, hogy Kína úttörő szerepet játszik az e-mobilitásban. Az ország területén rohamosan nő a környezetkímélő járművek száma, tekintve, hogy környezetvédelmi szempontból kritikus Kína számára, hogy eltávolodjanak a hagyományos járművektől. Indiában hasonló a helyzet, és a legfrissebb jelentések alapján 2025-re az elektromos autók fognak dominálni az ország területén.
Bár India járműpiaca jelentősen lelassult a járványhelyzet alatt, mégis a szakértők úgy vélik, hogy hamarosan ismét fellendül a termelés. A COVID-19 emellett arra ösztönzi a fogyasztókat, hogy fontolják meg az új utazási módokat, illetve a kormány is lépéseket tesz a helyi gazdaság ösztönzésére, amibe beletartozik az e-autókra szánt támogatás növelése.
A kisebb szegmensekben már ösztönzik a növekedést. Az elektromos autók fenntartása jelentősen költséghatékonyabb, mint a hagyományos belső égésű motorokkal rendelkező járműveké, mivel alacsonyabbak az üzemanyag- és a karbantartási költségeik.
A hatalmas növekedést viszont mégis az kisebb akkumulátor költségeknek tudhatjuk be, amelyeknek értéke 2030-ra érezhetően csökkenni fog, megfizethetőbbé téve a villanyautókat.
Az elemzők szerint az országban, a Maruti Suzuki fogja vezetni a piacot az elkövetkezendő években, viszont a Hyundai is nagy teret fog kapni.