Globálisan nézve Kína még mindig vezeti az élmezőnyt az e-mobilitás világában, ha darabszámra nézzük az eladott plug-in járműveket. Meg kell viszont említeni, hogy sok európai országban arányokat nézve van, ahol már havi szinten 90% fölé emelkedett az elektromos járművek uralma. Kína szeretné ugyanezen értékeket elérni és a 2022-es évre még az eddiginél is nagyobb elektromos autó értékesítést jósolnak az országban.
2021 első 11 hónapjában több, mint 2,7 millió plug-in személyautó kelt el az országban, ami az összes forgalom 14,3%-a. A decemberi számok közzététele után valószínűleg 3 millió feletti eredményt fogunk látni (szemben a 2020-as több mint 1,27 millióval és 9,4%-os piaci részesedéssel).
A Kínai Személygépkocsik Szövetsége (CPCA) szerint 2022-ben a konnektorról tölthető elektromos autók eladása elérheti az 5,5 millió darabot, míg az új energiájú járművek teljes mennyisége (beleértve a haszongépjárműveket és a buszokat is) elérheti a 6 millió darabot. A piaci részesedés ezután tovább nőne 22%-ra, és valószínűleg ennek többsége teljesen elektromos lesz.
Ezek elég komoly számok, amelyek nagyon magas globális elektromos jármű-eladásokat eredményeznek, mivel Kína a világ legnagyobb elektromos jármű piaca. Az országot tovább erősíti a kínai márkák elkötelezettsége az e-mobilitás mellett, illetve a Tesla jelenléte az országban.