Az elektromos járművek egyik hátránya, hogy töltésük sokkal több időt vesz igénybe, mint a hagyományos járműveké. Az elmúlt években viszont radikálisan csökkent a töltési idők aránya, a gyorstöltők megjelenésével. A Volvo kicsit tovább gondolta ezt a módszert, és még a vezetékektől is meg szeretne szabadulni a töltések során.
A töltési megoldások terén rengeteg innováció kapott szárnyra az elmúlt évek során. Indiában például megjelent az akkumulátorcsere rendszer, mely lehetőséget ad számunka, hogy pár perc alatt “tele tankoljuk” a járművünket, ami viszont jelen helyzetben csak az elektromos motorokra tejed ki. A NIO ugyanezen technológia alapján alakította ki a Power Swap Station állomásait, viszont ez már az autókhoz készült.
Ezen felül rengeteg új gyorstöltési lehetőség érkezett, a legtöbb jármű úgy érkezik, hogy alapjáraton rendelkezik gyorstöltési lehetőséggel.
A Volvo úgy döntött, hogy követve a mobiltelefonokat, vezeték nélküli töltőállomásokat vezetne be. Ezek tesztelését 3 éven keresztül fogják kivitelezni, méghozzá a legújabb Volvo XC40-es plug-in járművekkel, Gothenburg városában. A tervek szerint az állomások töltési ereje megegyezik egy 50 kW-s gyorstöltővel.
A piacon kapható leggyorsabb töltő 350 kW-os, viszont még kevés járműhöz alkalmazható. Ennek ellenére nem lehet hátrány olyan parkolók kialakítása, melyek képesek tölteni járművünket, mindenféle beavatkozás nélkül.