A vámok megkerülésére érdekében több kínai autógyártó is bejelentette, hogy szívesen felvásárolnának pár autógyárat Európában.
Senkit nem lepett meg, mikor megérkeztek a hírek, hogy a felvásárlás célpontjában a Volkswagen gyárai állnak.
A kínai gyártók számára örömhír lehetett, mikor is a tavalyi év végén a Volkswagen bejelentette, hogy „legalább három” németországi gyárat zár be. A szakszervezetek nyomására viszont a VW meghátrált az üzemek végleges bezárásától, ehelyett 2027-ig csak két üzemet hagynak üresen, és alternatív felhasználást keresnek a drezdai gyáraknak.
Itt jönnek képbe a kínai elektromos járművek titánjai. A Volkswagen működését alaposan ismerő forrás azt mondta, hogy a vállalat hajlandó eladni az egyik gyártósort egy kínai vevőnek, miután 2027-ben bezárja annak ajtaját.
A VW partneri kapcsolatban áll a NIO-val, a FAW-val és a SAIC-cal. A feltétel azonban az lenne, hogy az autót Volkswagen logóval kell ellátni, így talán nem kizárt, hogy a jövőben a VW márkanév alatt gyártanak majd, kínai eredetű elektromos autókat a helyszínen.
A német földterület megszerzése viszont lehetséges utat jelentene a vámok elkerülésére a kínai gyártók számára.
Sokak szerint ez a lépés nem csak egy vagy két gyár megvásárlásáról szól. Ez Kína virágzó elektromosautó-piacának erőjátéka. Egyes kínai autógyártók már gyökeret eresztettek kisebb európai országokban, de egy németországi gyár megváltoztatná a helyzetet.
A Volkswagen gyárai Németország ipari erejét jelképezik, így egy kínai gyártó megjelenése minden eddiginél nagyobb fenyegetést jelenthet.
A márkának viszont össze kell húznia a nadrágszíjat, hogy elkerülje a költségvetési változásokat a következő néhány évben, így valószínűnek tartjuk, hogy a VW élni fog az eladás lehetőségével.
Képek és információk forrása:
www.insideevs.com
Így profitálj az elektromos autók terjedéséből,
Osztrák állami garanciával! Vegye fel velünk a kapcsolatot →