A lítiumion-akkumulátornak nincs párja a piacon, főleg ha az e-mobilitás szektorát nézzük. Az egységek töltési képessége és tartóssága páratlan, így szinte minden EV-ket gyártó márka ezt a technológiát használja. A BMW is természetesen lítiumion-ban gondolkodik, de szeretne egy teljesen új akkumulátortechnológiát is piacra dobni, mely eltér a mai technológiától.
A tervek szerint az új Gemini Dual-Chemistry eljárás lehetővé teszi a vállalat számára, hogy akár 600 mérföldes hatótávot (majdnem 1000 km) biztosítsanak járműveik számára. Az egység az Our Next Energy-vel (ONE) kötött partneri kapcsolat révén jött létre, és elsőként az új BMW iX-be fog bekerülni.
Viszont a BMW kiemelte, hogy nem a hatótáv a fő prioritás. Az új akkumulátor 20%-kal kevesebb lítiumot, 60%-kal kevesebb grafitot fog tartalmazni, illetve a nikkel és a kobalt használatát is csökkentik az egységben. Ez egyrészt költséghatékonyabb megoldás, másrészt sokkal fenntarthatóbb hosszú távon a cég számára.
A BMW szerint a ONE által megalkotott akkumulátor révén a márka EV járműveinek helye biztosítva van a piacon. Meg kell viszont említeni, hogy sok más márka is elkezdett foglalkozni az új akkumulátorokkal. Ilyen például a BYD, vagy a Tesla.
Kíváncsian várjuk, hogy mi lesz a jövő akkumulátor technológiája.
Képek és információk forrása:
www.insideevs.com
www.unsplash.com
Így profitálj az elektromos autók terjedéséből,
Osztrák állami garanciával! Vegye fel velünk a kapcsolatot →