A világ egyik legsikeresebb motorkerékpár gyártója már többször is elismerte, hogy a jövő bizony az elektromos járművekben rejlik. A Ducati viszont még nem kezdte meg első elektromos motorjának megépítését, sőt a jelek szerint inkább egy új üzemanyag típussal próbálkozik a cég.
2019 januárjában a Ducati vezérigazgatója, Claudio Domenicali egy MotoStudent rendezvényen belül jelentette ki, hogy: „A jövő elektromos, nem állunk messze a sorozatgyártás megkezdésétől”
Domenicali nyilatkozata ellenére egyetlen egy elektromos Ducati sem került ki a piacra. A Ducati értékesítési alelnöke, Francesco Milicia egyelőre még nem hisz az elektromos hajtásban, annak ellenére, hogy a piac rohamos fejlődésen ment keresztül az elmúlt években.
A vállalat persze nem tett le a nulla (vagy minimális) károsanyag-kibocsátás bevezetéséről, így került sor a szintetikus üzemanyag felhasználására. Az anyag használata jelenleg még nem elterjedt, egyedül a Porsche foglalkozik ilyen járművek fejlesztésével.
Az elektromos motorkerékpár-gyártók sajnos még nem tudták megtalálni az egyensúlyt a teljesítmény és a megbízhatóság, a hatótávolság és a költségek között. A Harley-Davidson igen jó példa erre, mivel a teljesen elektromos LiveWire még mindig küzd a piacon, fiatalos dizájnja és nagyra nőtt árcédulája (29.799 USD) miatt.