A Hyundai a „2022 CEO Investor Day” virtuális fórumán új stratégiai ütemtervet jelentett be villamosítási törekvésének 2030-ig történő felgyorsítására, amely messze meghaladja a korábbi, 2021-2025-re vonatkozó tervet.
A dél-koreai gyártó 2030-ra fokozatosan, évi 1,87 millióra kívánja növelni az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) értékesítését, és 7%-os részesedést szeretne elérni a globális BEV-piacon. Referenciaként a korábban bejelentett cél 560.000 EV volt 2025-ig.
Jelentősen bővül a Hyundai Motor Company (Hyundai és Genesis márkák) teljesen elektromos járműveinek kínálata. A dél-koreai gyártó bejelentette, hogy 2030-ig legalább 17 új BEV-et mutat be, köztük 11 Hyundai-t és 6 Genesist.
Az új Hyundai BEV-ek között lesz:
- három szedán modell (köztük a Hyundai Ioniq 6 2022-ben)
- hat SUV (köztük a Hyundai Ioniq 7 2024-ben)
- egy kishaszonjármű
- egy új típusú modell
A Genesis márka lesz az első, amely teljesen elektromos lesz a csoporton belül, 2030-ra.