Skip to main content

A kínai gyártású elektromos autókra kivetett 100%-os vám ellenére némelyikük még mindig alákínálja az amerikai gyártású elektromos autók árát, ha valaha is megjelennek az USA-ban.

Az Egyesült Államok Kereskedelmi Képviselője a múlt héten azt mondta, hogy Biden elektromos autókra kivetett tarifái szeptember 27-én lépnek életbe. 

A tarifák célja, hogy megvédjék a hazai autógyártókat a megfizethető, jó minőségű kínai elektromos járművek potenciális áradatától. A Nikkei Asia japán kirendeltség új jelentése azonban kiemelte, hogy a tarifáknak, bármilyen büntető jellegűek is, még mindig vannak korlátjaik.

Joe McCabe, az AutoForecast Solutions amerikai kutatóvállalat vezérigazgatója elmondta, hogy a BYD legolcsóbb járművének ára alig 12.000 dollár. 100%-os tarifával számolva is a BYD birtokában lesz a legolcsóbb elektromos autó a piacon 25.000 dollár alatt.

A tarifák lényege a szakértők szerint, hogy Amerika képes legyen egy saját BYD rivális megépítésére,  amerikai akkumulátorok és alkatrészek felhasználásával.

BYD Han

BYD Han

Kína szerint azonban a vámok csak megzavarják a globális ellátási láncokat, és nem igazán segítik az Egyesült Államokat abban, hogy versenyképessé váljon.

A kínai autó- és akkumulátorgyártókkal való összefogás sokak szerint kritikus abban, hogy a jövő autóipara ténylegesen elektromossá váljon. 

2024-ben továbbra is a kínai elektromos járművek domináltak világszerte. Kína lett az első ország, amely egyetlen hónap alatt meghaladta az 1 millió elektromos jármű értékesítést. A járművek ezt augusztusban érték el, ami 33%-os éves növekedést mutat.

Augusztus végéig Kína több, mint 9,8 millió akkumulátoros elektromos járművet adott el világszerte, ami 20%-os globális növekedést jelent. A vezető kínai gyártók, például a BYD, a Nio és a Li Auto erőteljes növekedést tapasztaltak az olyan kihívások ellenére, mint az Egyesült Államokból és az EU-ból származó exportkorlátozások.

A BYD különösen lenyűgöző, 30%-os eladási növekedést könyvelhetett el augusztusban, több mint 373.000 új e-járművet értékesítve. Ráadásul ezeknek a járműveknek körülbelül 8%-át nemzetközileg exportálták.

Összességében Kína továbbra is az elektromos autók globális piacának nagyhatalma, és kulcsfontosságú szerepet játszik az elektromos mobilitás folyamatos bővülésében.

Képek és információk forrása:
www.insideevs.com

Így profitálj az elektromos autók terjedéséből,
Osztrák állami garanciával!
Vegye fel velünk a kapcsolatot → 

 

elektromos-autozas.hu

elektromos-autozas.hu

További elektromos autós hírekért, információkért kövess minket a FACEBOOK és INSTAGRAM oldalon.