Kína minden elektromos autót gyártó márka számára a legjobb lehetőség értékesítés szempontjából. A verseny viszont hatalmasra nőtt az országban, kiszorítva az olyan márkákat, akik még nem tudnak költséghatékony elektromos járművet építeni. A Mitsubishi ezek közé tartozik és a napokban be is jelentette, hogy emiatt felhagy a terjeszkedéssel Kína területén.
Az autógyártó képtelen lépést tartani a versenytársakkal, mint a Volkswagen, a BYD vagy a Tesla. A döntésben feltehetően az elektromos járművek iránti növekvő kínai kereslet, valamint a Mitsubishi vonakodása volt ezek gyártásával kapcsolatban.
A Mitsubishi hosszú ideig nagyon népszerű volt Kínában. 2019-ben az autógyártó 134.500 járművet adott el, és számos közelgő plug-in hibrid modellt tervezett. Az eladások ezután viszont meredeken esni kezdtek, mivel a piac inkább a tisztán elektromos járművek felé fordult. 2022-ben a japán márka csak 34.000 járművet adott el Kínában.
A Mitsubishi egyedüli, teljesen elektromos kínálata, az Airtrek EV bevezetése már túl késő volt. A jármű lényegesen drágább mint a rivális gépek, így alig 500 darab kelt el belőle.
Más japán gyártók is küszködnek Kínában: a Nissan, a Honda és a Mazda eladásai mind csökkentek az elmúlt években.
Érdekesség, hogy a Mitsubishi egyelőre nem jelentett be új elektromos autókat, és inkább plug-in hibridjeivel próbálkozik betörni a piacra, mint például az ikonikus Outlander.
Amerikában ez lehetséges, viszont a kínai piac nélkül kétes, hogy a cég valaha fel tudja majd venni a versenyt a riválisokkal.
Képek és információk forrása:
www.insideevs.com
Így profitálj az elektromos autók terjedéséből,
Osztrák állami garanciával! Vegye fel velünk a kapcsolatot →