Az autómárkák nagy része már főként elektromos járművekben látja a jövőt. Sokan teljes mértékben felhagytak a hagyományos járművek gyártásával, mint például a Lotus vagy a legfrissebb márka, a Nissan.
Más autógyártók, mint például a Volvo, a Volkswagen, a GM vagy a Mercedes nyomdokaiba lépve a Nissan tervet jelent be az új belsőégésű motorok finanszírozásának csökkentésére. A cég továbbra is fejleszti a már meglévő motorjait, különösen annak érdekében, hogy megfeleljen a 2025-től érkező szigorú Euro 7-es károsanyag-kibocsátási előírásoknak.
A Nikkei jelentése szerint kifejezetten az Euro 7 késztette a Nissant a stratégiai változás bejelentésére. Ezzel a lépéssel a Nissan a belsőégésű motorokra szánt kutatás-fejlesztését, melyre évente elköltött 500 milliárd jent (4,3 milliárd dollárt), elektromos hajtásláncok fejlesztésére fordítja.
A gyártó azonban bejelentette, hogy nem kezdi el azonnal a motorgyártó üzemek bezárását és a dolgozók elbocsátását, mondván, hogy csak kis lépésekkel fog haladni a projekt megvalósítása felé.
2030-ra a cég további 15 elektromos járművet tervez piacra dobni, és ha olyan sikerrel járnak, mint a Leaf, akkor hatalmas piaci részesedést szerezhet a Nissan az elektromos autók piaci világából.