Az első elektromos járművek a 19. század közepén jelentek meg. Jedlik Ányos 1828-ban találta fel a villanymotort. Az autózásban viszont csak az utóbbi évtizedekben fejlődött igazán az elektromos autózás, és globálisan nagyon gyors fejlődésnek lehetünk szemtanúi.
A Lada még 1980-ban mutatta be Electro típusú modelljét, mely 50 darabbal került a piacra VAZ 2801 néven. Nikkel-cink akkumulátorokat használtak benne, melyek segítségével a 130 km-es hatótáv is reális volt, ami rendkívül meglepő ahhoz képest, hogy a mostani hibrid típusoknál jó, ha tisztán elektromos módban 100 km-t tud megtenni. Persze a luxusautónaknál már ennél jóval nagyobbakról van szó mostanában.
Annak idején a 2801-es postai szolgáltatást végzett leginkább, vagy adott gyáron belül közlekedtek vele. Utóbbi években is előjön a töltőhálózat hiánya, akkor meg még pláne nem volt kiépítve, így nem fejlődött tovább ez az autó, és nem is terjedt el.Információ és képek forrása: https://e-cars.hu/2018/09/24/szovjet-tesla-az-elektromos-lada-ami-mar-kozel-30-eve-is-letezett/