Az akkumulátor ellátás kritikus része az e-mobilitásnak, és sajnos az ellátási láncokban tapasztalt zavar ezt jelentősen megszorongatta. Viszont a nagyobb gyárok továbbra is erősítik gyártósoraikat, mivel az elektromos járművekre még mindig hatalmas a kereslet. Az egyik legnagyobb akkumulátorgyártó, a CATL a napokban bejelentette, hogy Németországban nemsokára megnyílik legújabb üzeme.
A CATL a Tesla egyik fő akkumulátorcella-szállítója, különösen Kínában, ahol a sanghaji gyártású Model 3 és Model Y elektromos járművek akkumulátorai többnyire a CATL lítium-vas-foszfát (LFP) celláit tartalmazzák. A Tesla berlini gyára csaknem 330 km-re található a CATL új üzemétől, ami valószínűleg nem véletlen. Mindkét márka számára előnyös lehet ez a lokalizáció, bár eddig nem erősítette meg a cég, hogy a német gyárba is szállítana az akkumulátorokat.
A CATL új üzemének kezdeti kapacitása évi 8 GWh lesz, majd a tervek szerint idővel 14 GWh-ra növelik. Az üzem építése most a végső szakaszában tart, és javában zajlik a gépek telepítése.
A vállalat várakozásai szerint az első cellák 2022 végére gördülnek le az összeszerelő sorokról, és az üzem mintegy 1500 embernek ad majd munkát. A teljes költség összesen 1,8 milliárd euró (2 milliárd dollár) a hivatalos közlemény szerint.