Az Európai Unió több törvényt is hozott a klímaválság megoldása érdekében. A légszennyező gázok emissziója az egyik legnagyobb globális probléma, melyet főleg a hagyományos járművek és a széngyárak okoznak. A jelenlegi törvény alapján a tagállamoknak 2030-ra 37,5%-kal kell csökkentenie károsanyag-kibocsátásukat. Ezt el lehet érni a korszerű, megújuló energiahordozók használatával, elektromos autók bevezetésével, illetve a benzin/dízel üzemanyagok változtatásával. Viszont napvilágot látott egy intézkedés, mely igen erősen hozzájárulna a szennyezés visszafogásához, és kevesebb hagyományos autót eredményezne az utakon.
Elmondhatjuk, hogy radikális változásokat kell hozni ahhoz, hogy visszafogjuk a globális felmelegedést. Viszont a gazdaság szempontjából a hagyományos gyárak azonnali bezárása igen jelentős válságot eredményezne, így ezen folyamatot fokozatosan lehet csak kivitelezni. Az elektromos autók népszerűsítése szinte töretlenül erősödik, így ezen járművek jelentenék az ideális megoldást a légszennyezés csökkentésére. Viszont, mivel a technológia még relatívan drága, illetve akadnak még korlátok, ezért nem mindenkinek adódik meg a lehetőség a váltás egy ilyen járműre.
Úgy látszik viszont, hogy a környezetvédelem elérte annak egyik legnagyobb nemezisét, a benzint. Sor került ugyanis egy új benzin típus bemutatására, mely a hírek szerint jövő januártól érvénybe lép. Ezzel semmi gond nem lenne, ha nem a 95-ös benzin kárára történne ez, melyet ezen időszak után nem lehet majd kapni. Helyére egy új, környezetkímélőbb üzemanyag, az E10 kerül majd.
A „trükk” az, hogy az új benzin magasabb bioetanol értékkel rendelkezik (pontosabban 5% helyett 10%), így sokkal környezetbarátabb, mint hagyományos társa. A probléma ott kezdődik, hogy a régebbi, 15 évnél idősebb járművek nem úgy lettek tervezve, hogy ilyen üzemanyaggal működjenek. Pontosítva az E10 sokkal nagyobb mértékben rakódik le az öregebb járművek alkatrészeiben, ezzel igen sok problémát okozva a motorban. Ha ez nem lenne elég rossz, akkor még a fogyasztás és a teljesítmény sem növekszik ettől az új benzintől.
Nem gondoltunk volna, hogy ilyen lehetőségek is szóba jöhetnek a hagyományos járművek kiszorításáról. Persze szinte minden lehetőség arról szól összességében, hogy megterhelje a benzines/dízel autósok pénztárcáját. Kíváncsian várjuk, hogy tényleg ekkora változást fog-e hozni a jövő év a hagyományos autók számára. Addig is átmenetei megoldást jelenthet a robbanómotoros autók motorjának tisztítása.