A Kaliforniai Energiaügyi Bizottság (CEC) közzétett egy jelentést, amely azt jósolja, hogy az államnak 2030-ig körülbelül 1,2 millió nyilvános töltőre lesz szüksége ahhoz, hogy kielégítse az akkor várhatóan 7,5 millió elektromos járművet a kaliforniai utakon.
A CEC a személygépjárműveknek szánt 1,2 millió töltőn túl arra számít, hogy 2030-ig mintegy 157.000 további töltőre lesz szükség, ami 180 ezer közepes és nagy teherbírású elektromos teherautó és busz támogatásához szükséges. Az állam már többször is bejelentette, hogy a BYD által gyártott buszokat fogja alkalmazni a tömegközlekedésben.
Kaliforniában több, mint 73.000 nyilvános és megosztott töltő van, 2025-re pedig további 123.000-et terveznek beépíteni. Ezek a számok azonban így is elmaradnak az állam azon céljától, hogy addigra 250.000 töltőt telepítsenek. Joe Biden radikális lépései viszont így is az elektromos autók javára billentik a piacot az USA területén.
Egy felmérésből kiderült, hogy 2030-ban a személygépkocsi-töltésből származó villamosenergia-fogyasztás csúcstöltési időkben akár 5500 MW-ot is elérheti. Ezzel viszont számolnia kell az államnak a töltők beüzemelésekor, mivel ez csaknem 25%-kal növeli meg a terület energiaigényét. A CEC így kihangsúlyozta a jármű-hálózat integrációs (VGI) technológia folytatásának fontosságát a rendszerben.