Őszinték leszünk, vártuk ezt a napot. Kevés olyan sportautó van, melyből ne látnánk szívesen elektromos vagy hibrid változatot és az utóbbi években szép számmal meg is kaptuk a megérdemelt környezetkímélő bestiákat. Természetesen most a Porsche Taycan-ra, a hibrid Mercedes AMG–re, a Rimac-re vagy éppen a NIO EP9-re gondolunk. De most, megérkezett talán az egyik legelképesztőbb hibrid koncepció, az eddigi legvagányabb hibrid, a Koenigsegg Gemera.
Amikor azt mondjuk Koenigsegg, mindenki egy két üléses, turbófeltöltős, hagyományos szuper sportautóra gondol. Ebből most mind a 3-at meg is cáfolja az új Gemera. Kapásból az autó 4 személyre lett tervezve, hibrid motorral rendelkezik és egyáltalán nem egy hagyományos gépezet.
Rögtön kezdjük azzal, hogy az autó 1700 lóerős, 1,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 400 km/órás sebességgel száguld az eddigi elmondások alapján. A 2 literes dupla turbós hagyományos motor mellé egy 800 V-os elektromos motor került be. A teljesen elektromos motor az eddigi tesztek alapján 100 kilométernyi hatótávot biztosít, illetve 300 km/órás lendületet. Szóval ha 300-zal repesztenénk, ez a 100 km körülbelül 20 perc alatt el is repül.
A Koenigsegg érdekes belső kialakítással is le akarja nyűgözni a vásárlókat. Mint például négy „fűtött és hűtött” pohártartó, érintő kijelzők, első és a hátsó vezeték nélküli telefontöltők, Apple CarPlay, Wi-Fi kapcsolat, háromzónás klímarendszer és prémium audiorendszer 11 hangszóróval, na meg persze még sok minden más.
Jelenleg nem kaptuk meg, milyen ár is társul majd ehhez a járműhöz. Viszont a felsoroltak (valamint az, hogy csak 350 darab készül majd) igen erősen arra utalnak, hogy elég borsos történetről van szó.
Az eddigi egyik leggyorsabb elektromos autó koncepció: Az Aspark Owl: