Az elektromos autózásban az érdeklődőket leginkább az autók ára, hatótávja érdekli. Egyes megszállott követők abban is érdekeltek, hogy a cégek részvényeinek hol tart az árfolyama, ugyanis befektetési célból vesznek részt a történetben. Na de ezeken kívül még megannyi oldala van az e-mobility-nek. Prioritás szempontjából nem utolsó sorba kerül például az akkumulátorok élettartama.
Melbourne-ben a Monash Egyetem fejlesztői olyan akkumulátorokat fejlesztettek ki, aminek elektromosságtárolása ötször jobb, mint a mai lítium-ionos aksiknak. Egyelőre a tesztek során 200 töltési ciklust folytattak le és a kapacitás még csak 99%-nál járt.
Érdekessége az új típusú elemnek, hogy a lítium mellett ként használ. Ez még önmagában nem jelent nagy megfejtést, hiszen korábban is próbálkoztak ilyen konstrukcióval, csak a kénelektród a ciklusok során kitágult és összezsugorodott, ezért gyorsan tönkrement. Nem is olyan rég még a lítium-ionos megoldás volt a sláger, hiszen 30%-kal kevesebb energiát fogyaszt, mint a korábban hagyományosnak számító savas ólomakkumulátorral működő készülék, valamint az élettartam is majdnem háromszor nagyobb.
Az ausztrál kutatók a korábbi szakértőkkel ellentétben nagyobb helyet biztosítottak az elektródnak, lehetőséget biztosítva ezzel a tágulásnak. Bár tény, hogy nem ők az elsők, akik ezzel foglalkoznak. Kanadában a Waterloo Egyetemen már sikerült olyan stratégiát találni, amellyel stabilizálható a lítium-kén akkumulátorban található katód, amivel így növelni tudják a teljesítményt és az élettartamot. És ez már közel 5 évvel ezelőtti kutatás eredménye.
Ugyanakkor az ausztrálok újabb munkáinak az eredménye, hogy csökkentették a szerkezeti feszültséget, és sokkal nagyobb teljesítményt biztosítottak. Ennek az újításnak köszönhetően az várható, hogy hatalmas léptékben fog csökkeni az akkumulátorok ára, hiszen a kén gyakoribb és olcsóbb anyag …
Kép forrása:
www.hybridcars.com
Tartalom:
Bevezetés: e-mobility, részvény, befektetés
Melbourne-i egyetem újításai
Az innováció jelentősége és korábbi kutatások