Hihetetlen nagy előnnyel és hátránnyal is jár az elektromos autók hangtalansága. Egyfelől semmilyen zajszennyezéssel nem károsítják környezetüket, ami egy zsúfolt belvárosi közlekedés során igen nagy előnyt jelentene a lakók számára. A hátránya viszont, hogy azok, akik valamilyen látássérülésben szenvednek, sajnos sokkal nagyobb veszélynek vannak kitéve, ha egy elektromos autót kell esetlegesen kikerülniük. Az UNIO főleg emiatt döntött úgy, hogy ideje az elektromos autóknak is hangot adni.
Az új szabvány 2020 szeptemberétől lép érvénybe minden EU tagállamban. Korábban már a BMW bejelentette, hogy az újonnan érkező BMW Vision Next szériájuk bizony külső hangszórókkal fog rendelkezni, így nagy valószínűséggel a többi gyártó is ezt a vonalat fogja követni.
A törvény kimondja, hogy minimum akkora nagyságú hanggal kell rendelkezniük az elektromos járműveknek, mint egy hagyományos (benzines vagy dízelmotoros) jármű, miközben 20 km/órával megy az utakon.
Ezen rendeletet ugyanúgy be kell tartaniuk az USA útjain suhanó elektromos autóknak is. Egyetlen különbség, hogy az amerikai elektromos járműveknek egy 30km/órás sebességgel utazó hagyományos járműnek megfelelő hangszintnek kell megfelelniük.
Az elemzők szerint az intézkedés éves szinten 2400 emberi életet menthet meg, ha még jövőre implementálják a járművekbe a hangszórókat. Az elektromos autógyártó cégek ezzel új versenyt nyithatnak, hogy kinek is szól jobban a kocsija.