Az e-mobilitás fő célja, hogy globálisan csökkenteni tudjuk a szén-dioxid kibocsátást. A sikerek ellenére viszont sajnos a szakértőknek azt kellett közölniük, hogy ez az átállás korántsem elég gyors.
A felmérések szerint a többség még azért nem mer belevágni az EV-k vásárlásába, mivel a töltőinfrastruktúra nem eléggé fejlett. Bár a nagyobb városokban ez nem jellemző, be kell látni, hogy valóban vannak olyan községek, ahol nem elegendő a töltők száma. Ezen felül a mai elektromos járművek ára is (ami mellesleg rohamosan csökken) visszatartja az igazi piaci fellendülést.
Eric Hannon, a McKinsey’s Center for Future Mobility partnere kifejtette, hogy az átálláshoz heti szinten legalább 10.000 töltőegység beüzemelésére lenne szükség. Ha ezzel arányosan nőne az elektromos járművek mennyisége, akkor megvalósítható a 1,5 Celsius-fokos hőmérséklet csökkentés az évszázad végéig.
Viszont meg kell említeni azt a tévhitet, mely az e-mobilitásról szól. A legtöbben még mindig úgy hiszik, hogy ez csak elektromos autókra vonatkozik, viszont valójában ez egy alternatív infrastrukturális megoldás a szén-dioxid csökkentésére. Elektromos járművek segítségével létrehozható egy nem centralizált töltési rendszer, elterjedhet a zöld üzemanyag használata, illetve maga a járművek előállítása is megoldható károsanyagmentes úton.
A lényeg valójában: egy olyan közlekedési módszer (legyen az busz, kamion, robogó, roller) megteremtése és fenntartása, mely kevésbé károsítja a környezetünket. Erre pedig az e-mobilitás a legjobb megoldás, és hiszünk benne, hogy az elektromos járművek rohamos terjedése nemsokára ismét felpörög.