A Tesla modellek riválisaként emlegetett Porsche Taycan már hónapok óta küzd az utakon, hogy bebizonyítsa, tényleg képes lesz legyűrni napjaink egyik legjobb elektromos járművét. A teljesen elektromos autó már megjárta Angliát, Kínát és az USA versenypályáit is, ahol a nagyközönség előtt tartott egy igen lehengerlő gyorsulási tesztvezetést. Viszont a német mérnökök nem elégszenek meg ennyivel, és úgy gondolták, ideje újabb próba elé állítani az elektromos járművet.
Az olaszországi Nardo tesztpálya hossza 12,5 kilométer, ami a háromszorosa a magyar Hungaroringnek. Ezen a pályán töltötte az elmúlt napját a Porsche Taycan, mely több, mint 24 órán keresztül szelte a köröket a pályán. Összesen 2128 mérföldet, azaz több, mint 3424 kilométert tett meg a jármű, ami csak viszonyítás képen Los Angeles és Atlanta távolsága.
Hogy mire volt ez jó? Egyrészt az akkumulátorok hűtési technológiájának tesztelésére, ami a hírek szerint a 24 óra alatt is remekül tartotta magát. Másrészt pedig az ultragyors 800 V-os töltő próbája volt ez, mely alig 10 perc alatt töltött 200+ kilométernyi hatótávot a járműbe egyetlen töltéssel.
A tesztek után a mérnökcsapat úgy nyilatkozott, hogy összességében a több, mint 6 millió levezetett kilométer után bátran állítják, hogy az egyik legjobb elektromos autót gyártották meg a mai forgalomba. A Taycan még szeptember 4-én kiáll egy utolsó próbára, ami a féktávolságot fogja tesztelni. Jelenleg a tesztek alapján a Taycan képes eljutni álló helyzetből 200 km/órára majd vissza 0 km/órára alig 10 másodperc alatt.
Az eddigi lehengerlő eredmények mellé persze nem kicsi árcédula párosul. A Porsche Taycan kezdő ára valahol 90 és 130 ezer dollár közt lesz, azaz 26-tól 40 millió forintig fognak terjedni az autó variációi. A Porsche viszont optimista és nyilatkozatukban azt mondták, hogy már 40.000 darab legyártását tervezik csak az első évre.