A Garrett egy vezető vállalat a verseny- és teljesítményipar területén. Elkötelezettek az iparág legbiztonságosabb és legjobban teljesítő turbófeltöltőinek és tartozékainak gyártása és forgalmazása mellett. A Lotus és a Ford rendszeresen fordul a gyártóhoz alkatrésztért, mely nagyon sok versenyen bizonyította be, hogy bizony olyan kocsikba való, melyek az élre törnek. A Garrett viszont most az e-autók felé fordul, és olyan turbófeltöltőt építettek, melynek a tengelyére most egy elektromos motor került fel. Lássuk mit tud a villanyturbó.
Az E-Turbo felépítése egyszerűbb, mint a több feltöltős rendszereké, így valószínű, hogy olcsóbb modellekben is meg fog jelenni. A Garrett szerint a próbamotorjuk 16%-kal lett erősebb, 10,5%-kal nagyobb a nyomatéka, és másfél helyett egy másodperc alatt ért el egy bizonyos nyomaték-értéket a hagyományos turbófeltöltővel felszerelt azonos motorral szemben. Ezen felül 2-4% fogyasztáscsökkenést is ígérnek, bár ez valamivel kevesebb, mint a konkurencia (akár 10%-os) ígérete.
A megemelkedett teljesítmény mellett a vállalat hozzátette, hogy a turbó felpörgetésére használt energia egy része visszanyerhető lesz. Azt egyelőre nem árulták el, hogy melyik autógyártó járművében jelenik majd meg elsőként az E-Turbo rendszer, de a hírek alapján egy 2021-es modell lesz majd az első verzió. Emellett több típus is úgy készül már. A motor mellett helyet hagynak a villanyturbónak, így remélhetőleg már 2020-ban láthatunk majd olyan járműveket, melyek a Garett csodaszerével lesznek felszerelve.