Skip to main content

Világszerte, ahogy az autópiac egyre inkább elektromossá válik, a régóta fennálló dél-koreai, európai, japán és észak-amerikai autómárkák kemény harcot vívnak a kínai elektromos járművekkel. Köztük a német márkák a jelek szerint különösen nehéz helyzetbe kerültek a kínai piacon. 

Kína egykor hatalmas lehetőségnek számított ezeknél a márkáknál, most azonban hatalmas profit- és piaci részesedési veszteségekkel néznek szembe, és nem világos, hogy fel tudják-e venni a versenyt.

A hírek szerint a BMW, a Mercedes-Benz, a Porsche és az Audi óriási visszaeséssel néz szembe a legutóbbi negyedévben. A BMW drámai, 30%-os eladási csökkenést produkált, a Porsche pedig 19%-ot esett, ami az elmúlt évtized legrosszabb negyedéve. A VW és a hozzá tartozó összes márka csaknem 15%-ot esett vissza. A Mercedes-Benz valamivel jobban teljesített, mindössze 13%-ot esett.

A nagy eladási visszaesés egzisztenciális válságot jelent ezeknek a nagy európai márkáknak. Sok német autógyártó számára a kivonulás nem lehetséges, mivel az ellátási láncuk nagy része Kínában van lekötve. A csökkenő eladások ellenére ezek a márkák több autót adnak el Kínában, mint otthon, Németországban.

A drága német autók zökkenőmentes és alapvető szoftverei nem csábították el a kínai vásárlókat. Az olyan autókat, mint a csak Kínában gyártott BMW i3L, már 23.000 dollárért értékesítik, tehát csaknem 14.000 dollárral olcsóbban eredeti áránál. Ez nemhogy fenntarthatatlan, de még csak nem is működik.

BMW i3

Idén Kína várhatóan körülbelül 10 millió elektromos autót ad el, ami az ország teljes autóeladásainak hozzávetőleg 45%-át teszi ki. Az akkumulátoros elektromos járművek és a plug-in hibrid együttes részesedése Kínában 2024 közepén elérte az összes járműeladás 43%-át.

A piacot vezető vállalatok, mint például a BYD, figyelemre méltó növekedést tapasztaltak; az EV eladások éves szinten 38%-kal nőttek. További jelentős szereplők közé tartozik a SAIC, a Tesla és a Nio, amelyek mindegyike hozzájárul az elektromos járművek számának folyamatos növekedéséhez a kínai utakon.

Ha a német autógyártók Kínában és itthon is versenyezni akarnak a kínai márkákkal, gyorsan ki kell találniuk a módját, hogy megfeleljenek ezeknek a márkáknak.

Jelenleg a német autógyártók gyorsan veszítenek piaci részesedésükből. A világjárvány előtt a kínai piac 25%-át irányították, de ez már 15%-ra zsugorodott.

Kína pedig nem lassít az elektromos járművek tekintetében, így jövőre akár 10% alá is süllyedhet ez az érték. 

Képek és információk forrása:
www.insideevs.com

Így profitálj az elektromos autók terjedéséből,
Osztrák állami garanciával!
Vegye fel velünk a kapcsolatot → 

 

elektromos-autozas.hu

elektromos-autozas.hu

További elektromos autós hírekért, információkért kövess minket a FACEBOOK és INSTAGRAM oldalon.