Az Egyesült Királyság üzleti minisztere, Jonathan Reynolds megerősítette, hogy a kormány felülvizsgálja a zéró-emissziós járművek mandátumára vonatkozó szabályokat.
A ZEV mandátum előírja, hogy 2025-ben az újautó-eladások 28%-ának nulla emissziós járműnek kell lennie. 2024 végére viszont a szakértők csak 20% közeli értékkel számolnak, így sokak szerint ezt a kvótát nem fogják elérni a gyártók.
Jelenleg a Stellantis és a Ford a szabályozás leghangosabb ellenzői, különösen az elektromos autók iránti kereslet lassulásának fényében.
A napokban a Stellantis megerősítette a Vauxhall lutoni gyárának bezárását, valamint a meglévő projektek áthelyezését az Ellesmere Port-i üzembe. A márka ezzel készül a lehetséges szankciókra, ha nem érik el a kvótát.
A helyi gyártókat tovább hátráltatja, hogy az újabb belépők, különösen Kínából, jelentős előrelépést tettek az idei év során. Az MG és a BYD is növekvő piaci részesedést értek el, kiszorítva az európai vetélytársakat.
2024 első negyedévében a Tesla járművei nagyjából minden ötödik elektromos autót tettek ki az Egyesült Királyság útjain, meghaladva a 200.000 összesített eladást.
A napokban a Motorgyártók és Kereskedők Társasága beszélt a kormány minisztereivel, és meggyőzte őket, hogy új megközelítésre van szükség.
Annak ellenére, hogy az elmúlt pár évben az Egyesült Királyság elektromos autóinak kínálatát 16 modellről több, mint 125-re növelte, nem sikerült elérniük a kritikus célokat amik az átálláshoz szükségesek.
Ide tartoznak az alacsonyabb kamatlábak és az olcsóbb energia, melyek nélkül idén 116.000-rel kevesebb elektromos járművet értékesítettek, mint a mandátum kihirdetésekor.
A márkák most azt szeretnék, hogy a kormány állítsa vissza a vásárlási ösztönzőket, valamint a kvóták céltábláinak eltolását, amely számításaik szerint akár 1,8 milliárd GBP-ba is kerülhetnek az ágazatnak a meg nem felelés miatt.
Képek és információk forrása:
www.topgear.com
Így profitálj az elektromos autók terjedéséből,
Osztrák állami garanciával! Vegye fel velünk a kapcsolatot →