A Honda és a Nissan egyesülése a világ negyedik legnagyobb autógyártójává tenné a két céget.
A tárgyalások azonban a múlt héten lelassultak, mivel a Nissan egyenjogú tag szeretne lenni az új cégben, míg a Honda azt követelte, hogy a Nissan teljes tulajdonú leányvállalattá váljon.
Más szavakkal, a Honda előnyt akart szerezni a Nissan egyre romló pénzügyi helyzetén. Az üzlet teljes összege az eddigi beszámolók alapján elérheti a 60 milliárd dollárt.
A Honda a hírek szerint hajlandó azonnal újrakezdeni a felvásárlási tárgyalásokat, ha a Nissan vezérigazgatója, Makoto Uchida lemond. Ez nagy kérés, és nehéz helyzetbe hozta a Nissant.

Nissan Leaf
Makoto a jövő évig szeretne a cég élén maradni, de a források szerint az igazgatótanács tagjai és a partner Renault már késztetik arra, hogy a következő hónapokban hagyja el a székét.
A Nissan súlyos helyzete abból adódik, hogy az Egyesült Államokban hiányoznak a hibrid modellek, Kínában rengeteg a helyi rivális és felhalmozzák a hitelekből származó kamatokat. Tavaly egy, a Nissanhoz közel álló magas rangú tisztviselő azt mondta, a vállalatnak „12 vagy 14 hónapja van a túlélésre”.
A helyzetet tovább rontja, hogy a Renault – amely a Nissan 36%-át birtokolja – szeretné eladni részesedését.
A Nissan most 9000 munkahelyet akar megszüntetni és 20%-kal csökkenteni globális gyártási kapacitását, ezzel megpróbálva megfordítani a dolgokat.
Kíváncsian várjuk, hogy vajon a Nissan képes lesz-e visszaszállni a nyeregbe. Lehet, hogy már csak a Hondával sikerülhet elkerülni a csődöt?
Így profitálj az elektromos autók terjedéséből,
Osztrák állami garanciával! Vegye fel velünk a kapcsolatot →