A NIO az egyik leginnovatívabb elektromos járműveket gyártó vállalat, mely elsőként vezette be az akkumulátorcsere opciót. A márka viszont küszködik a 2022-ben megjelent zavarokkal, és ez az áprilisi eredményekben is meglátszik.
Korábban már írtunk, hogy mire kell figyelni ha elektromos járművek piacán. Ma már nem elég a megjelenés és a jó marketing, egy sikeres márka hátterében a hatékonyság áll. A NIO sajnos ezen a téren most nincs jó pozícióban. Az ellátási láncokban tomboló zavarok, a háború helyzete és az akkumulátorokat is érintő infláció is negatív tartományba billentette a vállalat teljesítményét.
2022 áprilisában a cég 5000 elektromos járművet volt képes értékesíteni, mely 29%-kal kevesebb, mint egy évvel korábban, illetve az egyik leggyengébb eredmény, mióta a cég a piacon van. Mindhárom SUV-modell értékesítése (ES6, EC6 és ES8) csökkenést mutatott, de különösen az ES6/EC6 esetében látunk nagyobb visszaesést, amelyek eladásai 40%-kal, illetve 48%-kal csökkentek éves szinten. Pozitívum, hogy a vadonatúj ET7-ból a piacon 693 darab kelt el már most, pedig csak márciusban érkezett meg.
A szakértők viszont így is pozitívan állnak a márkához, hiszen a külső befolyások nélkül a NIO Kína egyik legnagyobb gyártója lehetne, már most. A márka felhozatala szinte minden piacon keresett, a részvényekre pedig szinte minden elemző BUY értékelést jegyzett.