A Kínából érkező olcsó elektromos autók áradatával szemben az európai autógyártóknak jogos okuk van az aggodalomra. A Renault szövetséget akart kötni a Volkswagennel, hogy közösen dolgozzák ki új elektromos járműveiket, viszont a német cég kihátrált a partnerségből.
Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója hivatalosan is bejelentette, hogy a két fél közötti tárgyalások véget értek.
A Renault viszont nyitott más autógyártókkal való együttműködésre, mivel a márka célja továbbra is az, hogy 2026-ban forgalomba kerüljön a következő generációs Twingo.
Érdemes megjegyezni, hogy a régi Twingo még mindig elérhető, mind belsőégésű motorral, mind elektromos járműként. A vadonatúj városi autó kizárólag zéró emissziós formában kerül forgalomba, és körülbelül 25.000 euróról indul a támogatásokat nem nézve. Az új Twingo az előrejelzések szerint kevesebb mint 20.000 euróba kerül majd ha megkap minden támogatást.
Ez olcsóbb mint a cég eddigi legsikeresebb elektromos járműve, a Renault Zoe.
A belépő szintű elektromos járművek szegmensében folyamatosan hevül a feszültség, nem csak az Európát elárasztó kínai autók miatt. A Citroën e-C3 23 .300 eurós áron érkezett a piacra és az eddigi beszámolók szerint a márka eddigi legjobb elektromos járműve lesz az idei év végére.
Az Egyesült Államokban az autógyártók nagyrészt a crossoverekre összpontosítanak elektromos ambícióik érdekében. A Fiat 500e és a Nissan Leaf a megfizethető, nem SUV oldalon található, jövőre pedig új Chevrolet Bolt érkezik.
A Volkswagen továbbra is az ID szériával halad tovább, viszont a Renault helyett a kínai Xpeng-gel fejleszti a szériát. Kíváncsian várjuk milyen hatással lesz ez a cég jövőbeli teljesítményére.
Képek és információk forrása:
www.insideevs.com
www.motor1.com
Így profitálj az elektromos autók terjedéséből,
Osztrák állami garanciával! Vegye fel velünk a kapcsolatot →